Eredményes és összetartó csapatokat fejlesztünk!

[eureka]

Mik a jó vezetői attitűd alapjai 2025-ben?

2025. január 27. - [eureka]

 

A folyamatosan változó munkaerőpiac egyre inkább ráirányítja a figyelmet a megbízható és hatékony vezetőkre. Ezért is kap egyre nagyobb hangsúlyt a vezetők fejlesztése, ami olyan fogalmakkal ismertet meg bennünket, mint a "kétirányú kommunikáció", "elköteleződés-növelés", "vezetői attitűdök" vagy a "változásmenedzsment". De vajon mi bújik meg ezek mögött a jól hangzó kifejezések mögött, és hogyan tudjuk valódi tartalommal feltölteni őket?

Szerencsére a piacon számos vállalat található, amelyek élen járnak ezen az úton. A Groupama Biztosító Zrt. két kollégája – Soós Tekla Sára, a hálózatfejlesztési csapat vezetője és Durcsán Viktória, a képzés-fejlesztési vezető – a Game Changers podcast legújabb epizódjában osztották meg gondolataikat és tapasztalataikat a vezetőfejlesztésről.

A fejlesztő és támogató vezetői attitűd jelentősége

A vezetői szerep alkalmazkodást, a személyes és a közös igények összehangolását és a célra való összpontosítás képességét egyaránt megköveteli. Ahhoz, hogy mindez megvalósulhasson, dinamikus és proaktív vezetésre van szükség.

A jó vezető nem az elefántcsonttoronyból szemléli a folyamatokat, hanem szerves része a történéseknek: visszajelzéseket ad, és fogadja is a feedbackeket, megvalósítva a kétirányú kommunikációt.

A munkavállalói jóllét és a munkahelyi elkötelezettség nagy szerepet játszik abban, hogy egy cég dinamikusan tudjon fejlődni. Ezeket a területeket úgy tudjuk erősíteni, ha vezetői oldalról teret adunk az alulról jövő kezdeményezéseknek, és a kollégák motivációját lekövetve szervezzük a munkafolyamatokat. Durcsán Viktória és Soós Tekla Sára, a Groupama szervezetfejlesztési vezetői is ezeket az elveket követik a vezetők képzésében és kiválasztásában:

„Már a kiválasztáskor figyeljük a vezetői kulcskompetenciákat, mint az EQ és a partneri hozzáállás a jelölteknél. Ha tudjuk, hogy milyen vezetői attitűdöt keresünk, akkor sokkal könnyebb elérni azt is, hogy a cégen belül a vezetői értékrendek egyirányba mutassanak.” osztotta meg gondolatait Durcsán Viktória.

Önismeret és a tudatos vezetői szerep

A vezetői stílusunkat megtalálni nem könnyű feladat. Persze elleshetünk technikákat, lemásolhatjuk más vezetők módszereit, de egyéni tudatosság nélkül mindez hiteltelennek tűnhet.

A vezetői szerepet úgy tudjuk autentikussá tenni, ha saját magunkra szabjuk, figyelembe véve milyen erősségeink, vagy épp gyengeségeink vannak. Az önismereti edukáció abban is segít, hogy magabiztosabban üljünk a vezetői székben, és jobban tudjuk definiálni motivációinkat, céljainkat és a vezetői munkakörrel járó felelősségünket is.

„A vezető képzésben nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a pozícióra ne csak feladatként, hanem egyfajta szolgálatként tekintsenek a kollégák. Az, hogy ez a szolgálat pontosan mit jelent, egyénileg eltérhet, de szemléletmód megteremtése kulcsfontosságú!” – mondta Soós Tekla Sára.

Miután meghatároztuk a vezetőfejlesztés céljait és területeit, a következő lépés a gyakorlatba ültetés. Itt jön képbe a kreativitás: a képzést élményszerűvé kell tenni, hogy a résztvevők ne teherként, hanem pozitív tapasztalatként éljék meg.

A játékosítás remek módszer arra, hogy növeljük a résztvevők bevonódását. Jó példa erre a Groupama vezetőfejlesztése, ahol egy 6 hónapos bolygóközi utazás kerettörténetét használták fel, így az egész képzést egy izgalmas narratívába ágyazták.

Fontos, hogy a képzések ne érjenek véget az oktatással: az utókövetés kulcsfontosságú. A résztvevőknek szükségük van visszajelzésre és egyértelmű mérföldkövekre, hogy lássák saját fejlődésüket, ami hosszú távú motivációt biztosít.

A tanult anyag gyakorlati alkalmazása

Az elméleti tudás elmélyítésére jól jöhet, ha a gyakorlási fázisban is van valaki a vezetők mellett. Egy on-the-job coach, mentor vagy tréner támogatása lehetővé teszi, hogy a vezetők a megtanultakat ne csak ’copy-paste’ alkalmazzák, hanem a saját vezetési stílusuknak megfelelően építsék be a stratégiájukba, így erősítve egyéni hangjukat és a módszer potenciálját is. Ezt a folyamatot segíthetik még a tanulási naplók használata vagy tanulópárok kialakítása. Az előbbivel nyomon követhetik a fejlődésüket, felfedezhetnek mintákat a saját működésükkel kapcsolatban. A tanulópárok kialakítása pedig egyszerre támogató és motiváló hatású a résztvevő felek számára.

Ha jobban elmélyednél a témában hallgasd meg a Game Changers podcast legújabb adását itt!

A bejegyzés trackback címe:

https://eureka.blog.hu/api/trackback/id/18783544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

süti beállítások módosítása