Eredményes és összetartó csapatokat fejlesztünk!

[eureka]

Összeférhetetlen ellentétek? – A játék és üzlet kapcsolata

2025. április 08. - [eureka]

o_sszefe_rhetetlen_ellente_tek_a_ja_te_k_e_s_u_zlet_kapcsolata.png

Az üzleti életbe vagy egy vállalat mindennapjaiba csempészett élményeknek – a játéknak, játékos megoldásoknak – még ma is van negatív konnotációja: sokan időpazarlásnak, valami olyan felesleges tehernek láthatják, ami elvonja a figyelmet a lényegi kérdésekről. Pedig az élmények és a játék ereje – ha szakértelemmel használjuk – csak úgy, mint az élet többi területén a munka világában is hatalmas segítség lehet. 

A konfliktusok és kihívások játékos, élményalapú megközelítése, azzal, hogy új megvilágításba helyezi a helyzeteket, javíthatja a kommunikációt, és a kapcsolódást, így végső soron a problémamegoldást is. De mi az az élményalapú megközelítés, és melyek azok a játékos technikák, amik képesek megteremteni ezt a biztonságos és könnyed közeget a pozitív változás érdekében? Barathi Tamás, a BlueColibri társalapítója, a Game Changers Podcast legújabb adásában osztotta meg gondolatait a témában!


Bevonni és kapcsolódni 

Az élményalapú megközelítés legnagyobb ereje, hogy biztonságos teret teremthetünk vele a résztvevőknek. A hétköznapi nehézségektől egy lépéssel hátrébb kerülve, friss szemmel tudunk a problémákra, a munkánkra általában, és a kollégáinkra tekinteni. Ha a munkavállalók élményeken keresztül tudnak kapcsolódni a munkahelyükhöz, az nem csak a vállalati kultúrát erősítheti, hanem a munkavállalók hosszú távú elköteleződését is.

„Kapcsolódni a munkánkhoz, vagy az emberek elköteleződését ösztönözni sokkal célravezetőbb élményeken keresztül, mintha egy sima prezentációt vagy sales-eljárást alkalmaznánk.” – fogalmaz Barathi Tamás, a BlueColibri társalapítója az élményteremtés fontosságáról.

Az élményekre való nagyobb hangsúly megteremtésének előnyeit mutatják azok a kutatások is, amelyek alapján, azok számolnak be magasabb elköteleződésről, akik megtapasztalják, hogy például mérföldkövek megünneplésével, vagy egyéb eseményekkel elismerik a munkájukat, viszont ezt a fajta megbecsülést egyelőre mindössze a munkavállalóknak 23%-a érzi (Gallup).

A játék tükrében kitisztul a kép

Az élmények játékos köntösbe bújtatása még egy újabb löketet adhat a pillanat megélésének. A játék adta élmény hatására enyhül a nyomás, és a kreatív folyamatok is könnyebben indulnak el: bátrabban osztjuk meg az ötleteinket, és látjuk meg a másikkal közös pontokat. Barathi Tamás úgy látja, hogy a játék nem csak az elmélyült figyelmet segíti elő, hanem az emberek közti távolságot is csökkenti:

„A játék segít, hogy könnyebben kapcsolódjunk a másikhoz, hiszen gyerekkorunk óta bennünk él a játék szeretete: a társasjáték, az egyéb együttműködések. Ez egy olyan élmény, amiben hirtelen nincsenek szerepek, hanem mindenki egy egyenrangú fél lehet.”

Ha képesek vagyunk nyitottak maradni a játékra, akkor ez a közös bizalom fogja megnyitni az utat a kapcsolódásra és a valódi inspirációra.

Játék és üzlet - összefér-e a kettő?

A válasz természetesen igen, viszont nem mindegy, hogyan csináljuk! Amikor játékos élményt tervezünk – legyen az egy konferencián, vagy egy vállalat saját belső rendezvényén – fontos, hogy mindig személyre szabottan, az igényeket, az értékeket és a célt szem előtt tartva valósítsuk meg őket. Van néhány tanács azonban, amihez érdemes mindig visszanyúlni, hogy az élmény valódi változást hozhasson a résztvevők életébe:

  • Ne féljünk polgárpukkasztóak lenni: Merjünk kilépni a megszokott keretek közül, és bátran vigyünk bele egy kis provokációt – ez felkelti az érdeklődést és lendületet ad a résztvevőknek.
  • A valóság a legjobb alapanyag: Használjuk fel a saját tapasztalatokat és a mindennapi helyzeteket – ez teszi hitelessé és személyessé az élményt.
  • A humor, a legjobb fűszer: Egy jól elhelyezett poén vagy könnyed pillanat oldja a feszültséget, és segít abban, hogy a jelenlévők nyitottabbak és kreatívabbak legyenek.

„ A váratlan, meglepő, új nézőpontok behozatala ad egyfajta lazaságot, és ha lelazul mindenki és van humorfaktor, akkor az üzletemberek is könnyebben kapcsolódnak és nyílnak meg, sokkal közvetlenebbek lesznek. Így, hamarabb történik meg a nyílt kommunikáció és fogunk feltárni olyan témákat, amikből tanulhatunk, és az üzlet is előrébb léphet.” – összegzi Barathi Tamás, miért nem érdemes kivonni az üzletből a játékot.

Ha szeretnél többet megtudni a témában, hallgasd meg legújabb podcast adásunkat, amelyben Kalmár Péter beszélget Barathi Tamással! A legfrissebb Game Changers epizódot megtalálod a Youtube csatornánkon!

A bejegyzés trackback címe:

https://eureka.blog.hu/api/trackback/id/tr4218832760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása