Eredményes és összetartó csapatokat fejlesztünk!

[eureka]

2021 a people management éve

2021. február 28. - [eureka]

A 2020-as évre kemény próbatételként fogunk emlékezni, aminek tükrében megláttuk, milyen vezetők is vagyunk valójában. Ugyanis akkor válik el a főnök / a felettes a valódi vezetőtől, amikor eltűnnek azok a fogódzkodók, amikbe kapaszkodva menedzseltük a csapatunkat. Ha az eszköztárunk csak olyan kapaszkodókból állt, mint például a bónuszok, a mikromenedzsment és tekintélyelvű kommunikáció, akkor a home office időszak alatt izgalmas önismereti utazásra nyílt lehetőségünk. 

 

Felértékelődtek a humán (soft) tényezők, mint például az érzelmi intelligencia, a kommunikáció, az együttműködés, a motiváció és a kapcsolatrendszerek. A humánus szemléletmód már nem személyes beállítódás kérdése, hanem az eredményesség alapja. 

 

A munkavállalók az utóbbi időben egyre inkább az olyan cégeket és vezetőket részesítik előnyben, akik felismerték az emberi értékekben rejlő erőt és azzal a szemlélettel vezetik csapataikat, hogy a bennük dolgozó emberek egyéniségek - vagyis mindenki kicsit különbözik a másiktól, más erősségek, más gyengeségek jellemzik, és ezek összessége adja ki magát a CSAPATOT. 

 

Az uniformizált munkavállalók világa végérvényesen megszűnt. Valójában azelőtt sem létezett, csak az elfojtott egyéniségek adta illúzió volt látható.

 

Ebben a gyorsan változó világban pedig a csapatvezetőknek, a tőlük eddig elvárt kompetenciákon túl, újakra is szükségük lesz. Azok a csapatok fognak egyben maradni, és azoknál lesz fenntartható az eredményesség a hibrid működésben, akik példamutató, agilis és inspiráló vezetővel dolgoznak.

 gabi_peti_pplmanagement.jpg

 

A cikk a hajtás után folytatódik!

 

Na de, akkor mik azok a vezetői eszközök és kompetenciák, amikre idén (is) szükségünk lesz ahhoz, hogy eredményesen és hitelesen tudjuk kormányozni a csapat hajóját ezeken az új, ismeretlen vizeken?

 

  • Őszinteség és integritás tanúsítása 
  • Magas érzelmi intelligencia és kapcsolódási képesség
  • Bizalomra épülő, felhatalmazó és elismerő vezetés és kommunikáció 
  • Nyitottság az új ismeretek elsajátítására és a csapat fejlesztésére is
  • Együttműködést és csapatmunkát elősegítő és szorgalmazó vezetés
  • A különbözőségekben és ezek befogadásában rejlő lehetőségek kiaknázása

 

Az IBM Institute for Business Value 2021* elején több, mint 3000 felsővezetővel (26 országan, 30 különböző iparágból) készített alapos interjút, ahol arra keresték a választ, hogyan lehet a járványt követő üzleti életben megfelelően érvényesülni. A tanulmány egyik legizgalmasabb része az, ahol összehasonlították a “felülteljesítő” szervezeteket az “alulteljesítőkkel”.

 

A “felülteljesítők” 5 kulcs stratégiában bizonyultak érezhetően progresszívebbnek a versenytársaikhoz képest. Fontos szerepet játszik a(z)

  • tudatos technológiai és digitális átállásra való képesség, 
  • üzleti együttműködések erősítése, 
  • vezetői felkészültség, 
  • ám a legtanulságosabb faktor a munkavállalókhoz való hozzáállásban mutatkozott.

 

Míg az alulteljesítők mindössze 39%-a, addig a felülteljesítő szervezetek 77%-a (tehát kétszer annyi) támogatja kiemelten a munkavállalói jólléti intézkedéseket, megnyitva a szervezeti forrásokat a testi-lelki töltődések előtt, még akár a rövid távú profit beáldozása árán is. A számok pedig őket igazolták!

 

A jó vezető tehát kiemelt figyelmet szentel a csapatának tagjaira, az azt alkotó egyéniségekre, önálló személyiségekre. De hogyan érhető el ez a fajta tudatosság a vezetői eszköztárban, és hogyan fejleszthető egy igazán hatékony szintre?

 

Hát úgy, hogy a csapatot és a vezetőjét is együtt gondozzuk.

 

A SZEMÉLYISÉG SZEREPE A CSAPATFEJLESZTÉSBEN

 

A fejlesztési folyamat szerves részét kell képezze egy felmérés, hogy elősegítse a csapat kultúrájának megértését, és megfelelő alapokat adjon a leginkább hasznos eszközök és irányok kijelöléséhez. A felmérés eredményének  összefoglalója segíthet a vezetőknek is jobban megérteni, hogy milyen az adott csapatkörnyezetben dolgozni, mennyire kötődik egymáshoz a csapat, és mi befolyásolja a csapat döntéshozatalát.  

 

A csapat egy élő, dinamikus entitás, amelynek saját személyisége, kimondott és kimondatlan szabályai, látása, vakfoltjai, sőt hangulatai vannak.

 

A kezdő lépés tehát, hogy felmérjük a személyiségeket, és a csapat kollektív értékrendszerének koordinátarendszerébe helyezzük őket.

 

Mivel az egyéni értékrendszer tudat alatt működteti a viselkedést és a döntéshozatalt, sokszor a felszínen már csak a tüneteket tapasztaljuk, mint például széthúzás és klikkesedés, de a problémákat kiváltó gyökérokokra nincs rálátásunk. 

 

Pedig az, hogy a csapattagok alapértékei mennyire illeszkednek egymáshoz, nagyban befolyásolja a produktivitást és az elköteleződést. Azok a csapatok képesek jól együttműködni, ahol az egyes tagoknak  tiszta képük van a viselkedési sémáikról, megoldási stratégiájukról, különösen olyan időkben, amikor nagy rajtuk a nyomás. 

 

Ki csendesül el, ha stresszel?

Ki marad stabil?

Ki áll elő különc ötletekkel?

Ki válik túl magabiztossá, és becsüli túl a csapat képességét a tervek megvalósítására?

 

Ezek a viselkedési sémák erősségként szolgálhatnak, de nyomás alatt felerősödhetnek és túljátszottá válhatnak. Ha nem foglalkozunk velük és nem kezeljük, akkor akadályozzák a csapat fejlődését és sikerét.

 

TE FELISMERED EZEKET A VISELKEDÉSI SÉMÁKAT A CSAPATOD TAGJAIN? 

 

  gabi_icon.jpg

Szerző: Bódi Gabi - Szervezetfejlesztési vezető 

EUREKA GAMES 

 

  kalmar-peter-eureka-games-2-200x200.png

Szerző: Kalmár Péter - Eureka Games alapító

EUREKA GAMES 

 

*Forrás:

A bejegyzés trackback címe:

https://eureka.blog.hu/api/trackback/id/tr7016443620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása