Eredményes és összetartó csapatokat fejlesztünk!

[eureka]

Ha csalódik a munkavállaló...

Szakmai interjú Drávai Gabriellával, az Eureka Games HR szakmai vezetőjével

2020. október 18. - [eureka]

Mit üzen a megnövekedett fluktuáció és hogyan kezelhető tényleges hatékonysággal?

 

Ezt járjuk körbe a mai posztban.

A munkáltatók számos nehézséggel találták szembe magukat az év első felében, és valószínűleg bőven akadnak olyanok, akik számára a kihívások még nem értek véget.

Sok, a koronavírus járvány időszaka alatt a vezetőjében csalódott munkavállaló dönt most a távozás mellett, akár anélkül is, hogy tudná, hol folytatja majd a munkát. A jelenség elsősorban a fehérgalléros, szaktudást igénylő területeken tekinthető tendenciának, különösen az IT és a HR szakemberek, valamint a mérnökök körében” – vallja Drávai Gabriella, az Eureka Games HR szakmai vezetője, akivel az árulkodó miértekről és a munkáltatók előtt álló feladatokról beszélgettünk.

 eureka_blog_ha_csalodik_a_munkavallalo.jpg

Ahol az alapok hiányoznak

 

Bár számos jó példát láthattunk arra, milyen gyorsan és jövőbe mutatóan reagáltak egyes munkaadók a tavaszi eseményekre, azonban a szakember szerint nem mindenki vette ilyen könnyen az akadályokat, a rossz tapasztalatok pedig katalizátorként hatottak azokra a munkavállalókra, akik esetleg már korábban sem érezték jól magukat a munkahelyükön, de a fizetés, vagy a csapat még ott tartotta őket.

"Az otthoni munkavégzés azon túl, hogy sokakat váratlanul ért, hatalmas munkaterhet is rótt az érintettekre, ráadásul számos munkáltató nem is kezelte megfelelően az új felállást. Ahol a home office nem volt része a korábbi gyakorlatnak, és a bizalom is hiányzott a szervezetből, ott igyekeztek folyamatos kontroll alatt tartani a dolgozókat, és azt is elvárták, hogy a munkavállalók állandóan elérhetőek legyenek – tekintet nélkül az élethelyzetre, a családi kötelezettségekre."

Drávai Gabriella

Az Eureka Games HR szakmai vezetője

Hasonlóan rosszul hatott a valós indok nélküli bércsökkentés, vagy az, ha csupán negatív visszajelzéseket kaptak a munkavállalók, az akár fokozott teljesítményük ellenére is. „A bizalmatlan vezetői attitűd, a menedzsment bizonytalanságai, a rugalmatlanság, a kétoldalú kommunikáció hiánya különösen láthatóvá vált az elmúlt időszakban, amely tényezők természetesen a dolgozói közérzetet is befolyásolták, és nem maradtak következmények nélkül sem” – vonja le a tanulságot Gabriella.

A teljes cikk ide kattintva elolvasható a Profession.hu HR Szakmai Blogján, a HR FEED-en!

A bejegyzés trackback címe:

https://eureka.blog.hu/api/trackback/id/tr5216244466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása