Eredményes és összetartó csapatokat fejlesztünk!

[eureka]

Kis lépések, nagy eredmények #1

Ezeken változtass, hogy jobb legyen a munkahelyi légkör!

2019. augusztus 12. - [eureka]

A munkahelyen gyakran futunk bele kommunikációs malőrökbe, melyek aztán elködösítik a munkanapot - rosszabb esetben akár megmérgezhetik a munkakapcsolatot is a beszélgetőtársakkal. Sokféle tanácsot olvashatunk és kaphatunk, hogyan előzhetjük meg ezeket, és majdnem mindegyik úgy kezdődik: “Egy kis odafigyeléssel…” Mi azonban tudjuk, hogy “odafigyelni” nem is olyan könnyű, vagy egy fárasztó munkanap végén egyenesen nem is elvárható. 

Ezért rövid, gyakorlati tanácsokkal segítünk nektek abban, milyen kommunikációs fogásokat használjatok ahhoz, hogy a munkahelyi légkör jobb és emberközeli legyen. Egy cikksorozat keretében minden héten párba állítunk két munkahelyi-kommunikációs jelenséget, és röviden bemutatjuk, hogy miből lenne szükség többre, a másikból pedig kevesebbre.

1artboard_1igende5.jpg

 

#1 “Igen, de…” helyett mondd, hogy “igen, és…”

 

Számtalanszor előfordul, hogy a beszélgetőpartnerünkkel valamiben nem értünk egyet - és ekkor kettős módon kommunikálunk vele. Az “igen, de…” szófordulat bár úgy tűnik, hogy asszertív (hiszen “igen”, megerősítjük a másikat a véleményében), azonban rögtön le is törjük a lelkesedését egy ellenkező előjelű kijelentéssel. Mi ezt úgy hívjuk: a “nyakkendős nem”. Ez pedig a partnerünkben zavarodottságot, sőt frusztrációt okozhat.

Kézenfekvőnek tűnik tehát, ha határozottan kimondjuk a véleményünket, az “igen, de…” helyett a “nem, mert…” használatával. Mi mégis arra biztatunk, hogy amikor csak lehet, próbáld ki az ellenkező előjelű, konstruktív véleményalkotást, ettől válik ugyanis a beszélgetés igazán mellérendelővé, a partner pedig egyenrangúvá. Használjuk az “igen, és…”-t! Nézd csak, hogyan változik meg a párbeszéd hangulata:

Kolléga: Most fixáljuk le előre az összes idei megbeszélés időpontját!

Te: Igen, de tuti, hogy nem lesz jó mindenkinek!

Mellérendelő kommunikációval azonban minőségi változás figyelhető meg, mely a munkahelyi kapcsolatokban is éreztetni fogja a hatását:

Kolléga: Most fixáljuk le előre az összes idei megbeszélés időpontját!

Te: Igen, és ha több opciót is felajánlunk, akkor biztosan mindenkinek meg fog felelni.

Így csinálhatsz az elutasított kollégából motivált szövetségest, aki ezután szívesen ötletel veled tovább.

 

OSZD MEG EZT A PRAKTIKÁT MÁSOKKAL IS, HOGY MINÉL TÖBB MUNKAHELYEN LEGYEN JÓ A LÉGKÖR!

TE IS TALÁLKOZOL OLYAN MUNKAHELYI JELENSÉGGEL, AMI ROMBOLJA A CSAPATOT? ÍRD MEG KOMMENTBEN, ÉS MI ERRE IS ADUNK TIPPET!

 

 contactus-peti.png

Szerző: Kalmár Péter

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eureka.blog.hu/api/trackback/id/tr6715006628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása