Eredményes és összetartó csapatokat fejlesztünk!

[eureka]

Irodai Újbeszél, avagy az Irodai Nyelv Értelmező Kéziszótára

10 közhely, amit a munkahelyen hallhatsz, és amit valójában jelentenek

2020. február 27. - [eureka]

Biztosan átélted már azt a szituációt, amikor egy kollégád megállít téged a folyosón, és egy mosoly kíséretében annyit kérdez: Van egy perced?. Amint elhangzik ez a kérdés, már tudod, hogy mire készülj: végeláthatatlanul hosszú beszélgetésre, mely sok-sok percig tart majd. Mivel azonban mindketten forgatjátok az „Irodai Nyelv Értelmező Kéziszótárát”, ezért udvariasan belemész a játékba, és csak annyit mondasz: Persze!.

A munkahely az egyik legnagyobb kommunikációs játszótér, ahol nap mint nap megfordulsz. Kiszolgálod az ügyfeleket, partnereket, egyeztetsz a munkatársainkkal a napi teendőkről, beszámolsz a főnöknek a projekt aktuális állapotáról, körleveleket küldesz és meetingeken ülsz.

És bár számtalanszor hallottad már, hogy az egyenes kommunikáció a leghatékonyabb, ezt a gyakorlatba ültetni nem is olyan egyszerű.

Elég egy konfliktuskerülő kolléga, egy passzív-agresszív felettes, és máris elő kell venned a dekódoló készülékedet, hogy megértsd, ténylegesen mit szerettek volna közölni veled.

Most megmutatunk 10 gyakori irodai klisét, melyet ha meghallasz, kezdj el gyanakodni!

 eureka_games_blog_irodai_ujbeszel.jpg

 

"JAVÍTS KI HA TÉVEDEK…”

Amit jelentenie kéne: Én sem vagyok tévedhetetlen, ezért örömmel veszem, ha erre felhívod a figyelmeIrodai Újbeszél, avagy az Irodai Nyelmet. Hiszen én is ebből tanulok!

Ami mögötte van: Biztosan tudom, hogy igazam van, de ha bele mersz állni, megpróbálhatsz lebeszélni róla.

 

„ELŐRE IS KÖSZÖNÖM!”

Amit jelentenie kéne: Nagyon hálás vagyok, hogy foglalkozol vele, és szeretném is ezt előre kifejezni.

Ami mögötte van: Ez egy eldöntött ügy! Bár kérésnek álcáztam a mondandómat, te vedd csak parancsnak!

 

„NEM BIZTOS, HOGY EZT NEKEM SZÁNTAD…”

Amit jelentenie kéne: Bármikor elkeveredhet egy üzenet, nem vagyunk tévedhetetlenek!

Ami mögötte van: Ez nem az én dolgom! Ne is próbálkozz azzal, hogy megkérsz arra, én végezzem el.

 

„MEGÉRTEM AZ ÁLLÁSPONTODAT…”

Amit jelentenie kéne: Köszönöm, hogy elmondtad a véleményedet, fontos, hogy több oldalról is megvizsgáljuk a problémát. Mindenképpen számításba fogom venni!

Ami mögötte van: Kifejezheted nyugodtan a véleményedet, az enyém akkor is megingathatatlan!

 

„SAJNÁLOM, HA NEM VOLTAM EGYÉRTELMŰ!”

Amit jelentenie kéne: Hosszú napom volt, és nem figyeltem oda eléggé, amikor veled beszéltem. Legközelebb jobban koncentrálok.

Ami mögötte van: Dehogynem, teljesen érthető voltam, csak nem figyeltél oda eléggé!

 

„NYUGODTAN MONDD, ITT NINCSENEK ROSSZ ÖTLETEK!”

Amit jelentenie kéne: Minden ötlet inspirál bennünket arra, hogy megtaláljuk a legjobb megoldást. Ha most nem, később mindenképpen profitálni fogunk belőle!

Ami mögötte van: Mond csak, ha ettől fontosabbnak érzed magad. Nem baj, hogy értékes percek mennek el erre a meetingből, de legalább a kávé és a süti ingyen van.

 

„EGY FANTASZTIKUS ÚJ LEHETŐSÉGET KAPTAM MÁSHOL!”

Amit jelentenie kéne: Egy olyan munkahelyre megyek, ahol megbecsülik és elismerik a munkámat, ahol szakmailag és emberileg is kiteljesedhetek.

Ami mögötte van: Jobb fizetést ajánlottak.

 

„NÉZZÜNK MEG MÉG PÁR ALTERNATÍVÁT!”

Amit jelentenie kéne: Tetszik az ötleted, szeretnék látni még pár változatot, hogy felelősségteljes döntést tudjak hozni.

Ami mögötte van: Ez az ötlet teljesen használhatatlan, én biztosan nem fogom elfogadni.

 

„TÉRJÜNK VISSZA RÁ KÉSŐBB.”

Amit jelentenie kéne: Most kissé elfoglalt vagyok, de mindenképpen szeretném hallani a véleményedet a tárgyról. Kérlek délután ismét keress meg!

Ami mögötte van: Lehetőleg soha többet nem akarok erről hallani! Haladjunk.

 

„VALAKINEK VAN ÖTLETE EZZEL KAPCSOLATBAN?”

Amit jelentenie kéne: Szeretném tudni, ki mit gondol. Így együtt meg tudjuk találni a legjobb megoldást!

Ami mögötte van: Fogalmam sincs, mit kellene most csinálni, mondjátok már meg nekem!

 

Sajnos a gyakorlat azt mutatja, hogy minél többet vagyunk kétértelmű kommunikációs környezetben, mi is annál hajlamosabbak leszünk, hogy magunk is így beszéljünk. Figyeljünk tehát oda arra, mik is vannak a szavak mögött, és törekedjünk arra, hogy ezeket elkerüljük.

 

TE IS RENDSZERESEN TALÁLKOZOL ILYEN KÉTÉRTELMŰ KOMMUNIKÁCIÓVAL? OSZD MEG VELÜNK A LEGJELLEMZŐBBET KOMMENTBEN ITT VAGY A FACEBOOK OLDALUNKON!

 

contactus-peti.png

 

Szerző: Dr. Kalmár Péter

EUREKA GAMES 

 

 

 *fotó: Freepik - jogtiszta tartalom

A bejegyzés trackback címe:

https://eureka.blog.hu/api/trackback/id/tr4715493000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása