Eredményes és összetartó csapatokat fejlesztünk!

[eureka]

A könyöködön jön ki, pedig évente csak párszor csinálod - mi az?

Hát a csapatépítés!

2019. december 12. - Bódi Gabi

Az év egy jól körülhatárolható részében, egészen pontosan októbertől a karácsonyt megelőző péntek estig tombol a munkahelyek körében a csapatépítési láz. Ekkor esnek egybe az utolsó negyedéves bónuszok az év végi lazításokkal és a kötelező céges karácsonyi ajándékozó körrel. 

Mindenki, de tényleg szinte mindenki ekkor szeretné “építeni a csapatot” - mintha ez csak egy akciószerű esemény lenne, melytől azt várjuk, hogy ez az egy alkalom ténylegesen eggyé kovácsol bennünket.

Számos téves berögződés jellemző erre az eseményre:

Ügyfél, aki félreérti a csapat összekovácsolásának folyamatát:Elég egyszer csapatépíteni évente, az úgyis kitart jövő év végéig.

Ügyfél, aki kreatív / költséghatékony módon szeretne jutalmazni:A munkatársak minden bónusznál jobban várják a csapatépítőt, a pénzbeli bónusz úgyis olyan személytelen.

Ügyfél, aki kötelezően letudandó körként tekint rá:Még maradt az éves keretből, amit mindenképpen el kell költeni...

Ügyfél, aki nem érti az “építés” kifejezést a szóösszetételben:Vigyük el a kollégákat enni, és rúgjunk be jól együtt!

Végül az ügyfél, aki a csapatépítés koncepcióját összekeveri a bazári szórakoztatással:Hívjunk egy bűvészt, menjünk el gokartozni, de ha Géza felborul, nem fogjuk munkahelyi balesetnek elismerni!

Félreértés ne essék: mi az Eureka Games-nél úgy gondoljuk, hogy a csapatépítő aktivitások nemcsak fontos események a munkahelyek életében, hanem többként is tekintünk rájuk. 

Valljuk, hogy egy munkahely az ott dolgozó EMBEREKtől lesz igazán jó. Azok a munkatársak, akik empatikusak, segítőkészek és kiegyensúlyozottak, olyan légkört teremtenek, ahol a közös munka nemcsak hatékony, de könnyű és ne adj isten élvezetes is. Ezt a légkört azonban építeni és ápolni kell, és ennek egyik kézenfekvő eszköze a jó csapatépítő aktivitás.

Azonban most nem célunk elhessegetni a csapatépítéseket körüllengő tévedéseket, inkább bemutatjuk pár konkrét, személyes példánkon keresztül, hogy néhány egyszerűnek tűnő csapatépítő program milyen összetett hatással lehet egy szervezet mindennapjaira.

eureka_blog_csapatepites.jpg

 

VEZETŐI KIVÁLASZTÁS EGY JÁTÉKOS ESEMÉNY SEGÍTSÉGÉVEL

 

Van egy viszonylag kis létszámra, 8-16 főre optimalizált, egymás jobb megismerésére fejlesztett programunk. A “Nem félünk a farkastól” című a játékban a résztvevők egy asztalt kényelmesen körbe ülve beszélgetnek egymással. Céljuk, hogy rájöjjenek egymás “titkos szerepére”, ami a csapatépítő játék kezdetén kártyahúzással dől el. Megpróbálják úgy irányítani a társalgást, hogy eltereljék magukról a gyanút, és apró jeleket keresve felkutassák maguk közül a “vérfarkas” társukat. A résztvevők a program során a taktikai érzéküket és az emberismeretüket is próbára teszik.

Év elején egy nagy európai biztosító társaság magyarországi részlege azzal keresett meg minket, hogy ennek a játéknak a felhasználásával segítsünk nekik a vezetői kinevezésekhez kapcsolódó döntések meghozatalában. A 3 órás játékot követően a játékvezető és a szakmai segítőnk egy konzultációt tartott a megrendelő partner játékon is részt vevő képviselőjével a program során tapasztakról. 

A szervezetek személyi és HR vonatkozású döntéseinek meghozatalakor kiemelt súllyal esik latba a jelölt személyiségben rejlő képességek felismerése és felszínre hozatala. A “Nem félünk a farkastól” című játékkal elértük, hogy a résztvevők számára, nem interjú-, vagy vizsgahelyzetben érezték magukat, sőt apró szerepjátékos elemekkel a személyiségük észrevétlen megnyílását is lehetővé tettük. 

A játék során a résztvevők különböző taktikai szerepeket vesznek fel, ezek egy részét megkapják (‘kinevezés”), más szerepeket azonban egymás között osztanak fel. A kooperációra épülő kihívás során rengeteg olyan helyzetbe hozzák egymást a játékosok, melyben a példa szerinti vezetői attitűdök könnyen és természetesen mutatkoznak meg. 

Fontos szerepet kap a kommunikáció, az empátia, a figyelem, sőt a feladatok kiosztása vagy a konfliktusok kezelése. További előnye a játéknak, hogy nem külső résztvevőkkel (HR vagy szervezetfejlesztők) zajlik a szimuláció, hanem eleve azzal a csapattal, akikkel a programot követően is közösen dolgoznak tovább.

 

EGYÜTTMŰKÖDÉS FEJLESZTÉSE ÉS KÖZÖSSÉGI TUDAT ERŐSÍTÉSE A LAKATLAN SZIGETEN

 

Szintén idén dolgoztunk együtt egy budapesti egyetem 30 fős háttérosztályával, ahol bár a kezdeti cél mindössze az “éves fennmaradó tréningkeret minél ésszerűbb elköltése” volt, ám a későbbi visszajelzések alapján ennél jóval többel távoztak a munkatársak.

“Az Elveszett Sziget” egy munkanap idejébe ágyazott szimulációs kalandjáték. A résztvevők egy hajószerencsétlenség szerencsés túlélői, akik a baleset után egy szigeten kötnek ki. Túlélésük záloga, hogy felismerjék lehetőségeiket, rejtett képességeiket, és azokat kiaknázva, közös munkával egy élhető rendszert alakítsanak ki, ameddig meg nem mentik őket. A játék a résztvevők közötti kommunikációt és együttműködést serkenti, miközben közelebb hozza őket egymáshoz - ezt ígérjük, se többet, se kevesebbet.

Tudjuk, hogy egy tréningnap alatt nem lehet a világot megváltani, és nem lehet komplex fejlesztéseket megvalósítani. A szimulációs tréningjeink célja azonban nem is ez, hanem a további fejlődésre való élőkészítés: 

Segítségükkel a különböző személyiségek könnyebben megnyílnak, az eltérő generációk megtalálják a közös hangot, és egy száraz tananyag gyakorlatba ültetésére is tökéletesen megfelelnek. 

Itt is igaz, ami a narratíva-vezérelt programjainknál tapasztalható: a résztvevők egy biztonságos környezetben tesztelhetik a képességeiket, a kommunikációs technikáikat és odafigyelés mellett csiszolódhatnak össze. 

A játékos tréningeket remekül kiegészítik a rövid, intenzív, de mégis interaktív workshopok, ahol az elméleti tudásanyag találkozik a játék során gyakoroltakkal, így mélyítve a tanulás folyamatát.

 

NETWORKING A NAGY GATSBY TITKOS FOGADÓJÁBAN

 

Novemberben az ország egyik vezető energiaszolgáltatója konferenciát tartott a HR területen dolgozó vezető kollégáinak. 120 fő vett részt a több napos szakmai eseményen, és bizony szükségük volt egy kis feloldódásra az intenzív napközbeni programokat követően. Azonban a cél nem csak a lazítás volt, hanem az is, hogy a kollégák (akik az ország minden szegletéből jelen voltak) lehetőséget kapjanak arra, hogy köteletlenül, nem feszengve kissé megismerjék egymást. Itt jöttünk mi, és a titkos “Glamúr Lokál” fogadónk a képbe.

A Glamúr Lokál egy látszólag egyszerű, pontszerző csapatverseny, melynek atmoszférája az 1920-as évek szesztilalmi időszakát idézi meg: számtalan kellékkel is készülünk (tollboák, hózentrógerek, csokornyakkendők, kalapok…), hogy egy könnyed beöltözéssel is lazítsuk a hangulatot.

A játék első felében vendégeink apró, gyors és könnyű feladatokat teljesítenek, melyek végrehajtása szimultán és kötetlenül zajlik, így a résztvevőkön nincsen szereplési kényszer. 

Jelszó: semmi sem kötelező! 

A program egy partijáték, így a hangulat egy külső szemlélő számára egy kellemesen pezsgő “házibulit” idéz meg. A lényeg azonban belül zajlik: a résztvevők olyan networking feladatokat teljesítenek egymás között, mellyekkel egyrészt jobban megismerik egymást, másrészt folyamatosan emlékeket és élményeket gyűjtenek - a legtöbb feladat “megörökítődik” fotón vagy szelfiken is, így a programot követően is könnyen felidézik a játékostársaikat és a későbbiekben már nyitottabban közelednek egymáshoz.

Nagyon jó érzés, amikor napokkal a programot követően olyan visszajelzéseket kapunk, hogy az egymásnak ismeretlen kollégák között akár barátságok is szövődtek, könnyebben megkeresik egymást munkahelyi kérdésekkel is, és egy bizalmi légkör kialakulásával a közös munka is hatékonyabbá válik. 

Mindehhez pedig akár annyi is elég, hogy egy interaktív játék közben pár percre, de egymás szemébe néztek és könnyedén nyitottak egymás felé.

A VÁLLALATI KULTÚRA SZÖVETÉT AZ OTT DOLGOZÓK KÖZÖTTI KAPCSOLATOK ADJÁK. HA A SZÁLAK ERŐSEK, A SZERVEZET RUGALMAS ÉS ELLENÁLLÓ LESZ. HA EZEK A SZÁLAK GYENGÉK, (VAGY KI SEM ALAKULTAK) A HÁLÓ ELŐBB-UTÓBB FELBOMLIK.

I SEGÍTHETÜNK EZEN KAPCSOLATOK MEGERŐSÍTÉSÉBEN.  ITT TUDSZ JELENTKEZNI INGYENES KONZULTÁCIÓRA. 

 

 

contactus-peti.png

Szerző: Dr. Kalmár Péter

EUREKA GAMES 

 

 

 *fotó: Freepik - jogtiszta tartalom

A bejegyzés trackback címe:

https://eureka.blog.hu/api/trackback/id/tr5115349846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása